پنج شنبه، 26 خرداد 1401 00:00 کد مقاله : 14010326003
سید یعقوب رضوی
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز گفت: رامهرمز با 144 اثر بیشترین اثر را از استان خوزستان به پویش ملی نشاط نوروزی با کتاب ارسال کرده است.
حسین ممبینی: رامهرمز با 144 اثر رتبه اول شرکت در "پویش ملی نشاط نوروزی با کتاب " در استان خوزستان را کسب کرد

به گزارش « پایگاه خبری رهیافت جنوب»، حسین ممبینی با اعلام این خبر افزود: به همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ‌منظور ایجاد فضای نشاط و ترویج کتاب‌خوانی در نوروز ۱۴۰۱ دومین دورۀ پویش ملی کتاب‌خوانی نشاط نوروزی با کتاب در فروردین و اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه رامهرمز در نخستین دوره این پویش نیز با برگزیده شدن 21 نفر در این رقابت شرکت فعال داشت ادامه داد: هدف این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها و استفاده از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در جهت تشویق کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به گفت‌وگو دربارۀ کتاب‌هایی بود که خوانده‌اند؛ از سویی این پویش همچنین به دنبال ایجاد انگیزه برای معرفی ارزش­ها، آیین‌ها، سنت‌ها، بازی‌ها و زیست‌بوم مناطق مختلف ایران بود.

 

ممبینی اضافه کرد: 154 اثر از خوزستان به این رقابت ها ارسال شد که سهم رامهرمز 144 اثر بود و به کتاب هایی از نویسندگان ایرانی و نویسندگان شهرستان رامهرمز اختصاص داشت که چندی پیش نمایشگاهی از آثارشان در شهرستان برپا شده بود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز تصریح کرد: هیئت‌ داوران پس از بررسی آثار از میان ۹۰۱ شرکت کننده در این پویش ۱۶۰ نفر را به‌عنوان راه‌یافتگان مرحله نهایی این پویش معرفی کردند که رامهرمز با 21 نفر به بخش پایانی و داوری نهایی راه یافت.

وی بیان کرد: مهرانا نصیری،امیر عرشیا سرکهکی،امیر علی زهیری،فاطمه چراغی،هستی مالکی،فاطمه آل محمدی،هستی کرویی،معصومه پیرمرادی،لیدا فرهمند،نوشین اعتمادی،فاطمه کرد زنگنه،ریحانه مهمدی، هانیه محمدیان،سیده الناز موسوی،آتنا ممبینی،وانیا پیرمرادی،یکتا هرمزی فر،فاطمه مالکی،درسا مرادی نیک،مریم بهبهانی و سیده فاطمه موسوی 21 نفری بودند که از شهرستان رامهرمز به بخش نهایی و داوری راه پیدا کردند.

نظر جدید
پربازدیدها